Sunday, February 23, 2014

ARJUNA BETA

SETIAP KALI BALIK DARI OFFICE TIME SENJA

MESTI AKAN DENGAR LAGU ARJUNA BETA DEKAT RADIO HOTFM..

DAN SETIAP KALI ITULAH AIR MATA AKAN MENGALIR TANPA SEDAR..

Mungkin bagi orang lain ape lah sangat dengan lagu ARJUNA BETA... Tapi bagi aku lagu tu sangat menyentuh perasaan.. Dan saat itu jugalah aku akan teringat bahawasanya aku pernah merasai nikmat mengandung..

Dan apa yang membuat aku tersentuh adalah bila sampai part

NYAMANLAH ARJUNA BETA,
MIMPIKAN YANG INDAH SAJA..

Entah la... mungkin aku terlampau beremosi dan sentiasa fikirkan perkara lama..

------------------------

Wahai anakku..
Walaupun kite tidak akan berjumpa..
Ibumu sentiasa berdoa supaya awak dilindungi disana..

Ibu pasti awak tunggu ibu dan ayah disana sayang...

Ibu dapat tengok jantung awak berdenyut laju masa usia awak 10 minggu dalam perut ibu..
Awak gerak2 buat aksi comel bila ibu dan ayah nak tengok awak..
Walaupun masa tu awak sangat kecik dalam perut ibu..

Kemana ibu pergi awak pun pergi..

Apa yang ibu makan awak makan..

Hanya seorang ibu yang faham betapa indahnya saat mengandungkan seorang anak..
Dan saat itulah baru aku sedar betapa besarnya pengorbanan seorang ibu terhadap anaknya.

Tapi usia awak 15 minggu 4 hari ibu dapat tahu awak dah tak ada sayang...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Seminggu kemudian baru kita berpisah sayang..

Dan seminggu jugalah ibu menangis menangis menangis....

Dengan harapan awak akan kembali.. Tapi ibu tahu ianya sia2..

Akhirnya berpisah juga kita wahai anakku...

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Sampai bila2 ibu tak akan lupakan awak sayang..

Ibu sayang awak sangat2 walaupun ini takdirNya..

Mungkin ini yang terbaik buat awak , ibu dan ayah..

Sesungguhnya setiap kejadian itu dengan izin-Nya..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .







Hanya doa yang ibu dapat kirimkan buat awak sayang ♡♡♡


***sedih tu kadang2 perlu untuk kita muhasabah diri.. Aku jadi kuat bila selalu baca blog2 orang yang kehilangan anaknya di usia kandungan 7 8 dan 9 bulan.. Ada juga yang selamat melahirkan tapi usia anak mereka tidak panjang.. dugaan mereka lebih berat dari aku.. Dan mereka cekal terima ketentuan Allah.. Jadi kenapa aku perlu lemah..

Allah itu adil.. Dia duga aku dengan ketentuan ini.. Tapi dikurniakan aku seorang suami yang sangat penyayang dan kawan2 yang baik.. Yang sentiasa membantu aku untuk kuat...

TERIMA KASIH..

posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...