Thursday, February 11, 2010

Merepek Kerepek

kehadapan blog yang sangat aku rindui...
rasenye cam dah agak lame aku x luangkan mase untuk merapu kat cnie..
buat minggu nie..
sedikit kesibukan melanda diri nie...
dengan kehadiran "2Ekor" anak angkat..
membuatkan aku rase lebih bertanggung jawab...

kat sini aku nak kongsi beberape luahan perasaan aku sepanjang minggu nie..
mungkin korang rase cm x patot je untuk aku luahkan kat cnie..
tapi..
bagi aku sebaliknye...
bagi aku,kat cnie la tempat aku nak curahkan rase yang aku rase...

sepanjang minggu nie..keadaan sangat panas...kelas plak habis lambat dalam kul 4 cm tu..waktu tika matahari melepaskan haba2 ke ceruk2 malaysia dan sewaktu dengannye...balik terpaksa merempitkan diri untuk mengejar waktu zohor yang semakin menghampiri waktu tamatnye...sesudah tu..mate pon jadi berat sangat..walaupun aku taw x elok tdo pas asar..tapi..aku terpaksa..sebab mase tu je ade waktu untuk merehatkan mate aku yang sangat letih nie...bangun lak tika jam hampir menunjukkan tepat pukul 6.30..berdose rasenye sebab kerap kali terlambat mengerjakan solat...malam pulak sibuk membuat tutorial2 yang agak banyak dan menghafal baris2 ayat untuk dimuatkan ke atas kuiz2 yang menanti...akhirnye..khamis yang bahagia tiba jua..hari khamis merupakan hari yang paling memenatkan bagi aku..sebab dari kul 8 sampai kul 4 or 5..hanye ade time rehat kul 1 tu je...otak mule menunjukkan tande blur yang amat sangat bile tibe hari khamis...maafkan saye wahai lec2 yang budiman..kerane setiap hari khamis..peratus kegunaan otak saye sangat terhad...hehehe...

minggu nie juga aku rasekan sangat penat untuk digambarkan...hurmmm...minggu nie aku dikejutkan dengan bunyi anak kucing yang sangat kuat kat blakang umah..dengan rase simpati..aku punyelah cari dari mane datang bunyi tu...akhirnye aku temui 2 ekor anak kucing yang sangat comel...sebak bile lihat kuceng tu..kecik sgt..aku rase dia lapar..bile aku bancuh susu bagi dia minum..xde lak dia nak minum..so..aku pon membuat kesimpulan yang sebenarnye kucing tu x reti jilat susu lagi...hurmmmm....rase simpati mule menjalar2 kat diri aku...kesiannye mereka...setelah sehari aku biarkan kuceng2 itu tanpa sebarang tindakan..pada keesokan harinye aku dilanda rase sangat bersalah...x boley jadi nie..xkan nak biarkan kuceng tu mati lapar...mak kuceng tu plak..x bertanggung jawab lansung..da branak..tapi anak buang rate2..pade pagi tu..aku lansung x leh tumpukan perhatian pade ape yang lec aku terangkan..sebab kepale aku nie duk pk kuceng2 tu...balik klas ptg tu..secepat mungkin aku n kawan2 yang baik hati cari pet shop..mujo la dekat je ngan umah...kami beli susu tepung ngan botol susu yang sangat cute...balik je rumah,terus aku buatkan susu untuk mereka berdua...susah jugak nak bagi anak kuceng minum susu ye..tapi..mereka2 x reti nak isap sgt..terpaksela aku picit botol susu yng keras tu..aku janji akan jage kuceng tu baik2...hari nie..kuceng2 tu da menunjukkan peningkatan..da pandai da nak isap susu lam botol..yang sekor tu..da pandai nak pgang btol susu tu..kagum betul aku dengan ciptaan Tuhan..aku akan pastikan kucing2 tu selamat..doa2kan ye..Amin...

tinggalkan kisah kuceng yang cumel tu...
nak beralih kepade kisah yang agak membengangkan...
hurmmm..
macam2 la aku nie..banyak je mende nak crite..
bukan nak bercerita..tapi hanye nak membuat kesimpulan terhadap mereka2 yang bergelar manusia tersebut..
adoila korang..tolong la buat sesuatu tu pk dulu..jangan sebab "kebijaksanaan" korang tu akan menyusahkan orang lain d sekeliling korang ok..jangan pentingkan diri sendiri..jangan ingat korang je nak berjaye...korang xde hak nak tentukan arah tuju kami...pliz la...sesuatu telah membuatkan aku rase cam nak cepuk2 je kepale mereka2...isk..geram betol la..idop kalo x nyusahkan org x blh ke??
lagi satu..jangan la anggap group kami nie terdiri daripade orang2 yang tdak berperasaan..aku jgak manusia same cm korang..ade hati dan perasaan...kalo aku lah org yang berkusa tu..buat cm nie kat group korang..ape korang akan rase...group kami nie bukan bile time perlu,masuk..tapi time x perlu blah cm tu je...fikir2kan lah..mungkin korang rase ape yang korang buat nie x salah..tapi bagi aku dan kawan aku..kami sangat kecik ati dengan tindakan korang..

sudah2 lah hana merapu d malam hari...bawak2 la bertenang dan cube redha je dengan ape yang jadi...semoga hari2 akan datang akan membuatkan hidup aku lebih tabah dan semakin ceria...AMIN...

last but not least..
aku kempunan nak makan kek tu..
huwaaaannnnn...
papai semua...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...