Tuesday, March 1, 2011

MARI MELIHAT DIRI SENDIRI

Sedang asyik tangan yang gatal nie menekan-nekan keyboard, skali mata aku terpandang satu folder gambar masa muda2 dulu..erkk..xde la muda mana..cuma muda bagi aku adalah time aku berumur 17,18 dan 19 tahun macam tu la..bila tengok balik gambar2 dulu,dalam hati aku ade la kuar ayat2 seperti berikut :-

(╥_╥) errkk...teruknye muke aku..Pucat je...

(╥_╥)
Eeeee...Serabainye rambut ko Hana...

(╥_╥) erkk...tak pandai makeup lansung..

(╥_╥) buruknye bile aku pakai cermin mate
(macamla cantik sgt kan!! http://www.smileycodes.info )

Biasa la.Bila umur meningkat semua bende nak try..mula2 aku try pakai lense.first time pakai sampai merah2 mata aku.Lepas tu try pulak conteng2 muka..Main blasah je cara pakainya.Asal melekat kat muka itu dah cukup..Mujo aku tak conteng muka aku cam nak pergi perang..

Bila dah besar skit macam skarang nie..Baru pandai skit2 makeup dengan cara yang betul..Tapi still banyak yang tak betul..Bak kata orang putih "practice make perfect" kan3..

Walaupun aku selalu tipu diri aku dengan berkata "Cantiknya Aku!!"http://www.smileycodes.info Tapi aku sangat2 bertuah sebab aku dilahirkan sempurna..Walaupun aku tak secantik Erra Fazira, Fasha Sandha mahupun Scha Alyahya, aku sangat syukur dengan apa yang Tuhan dah kurniakan pada diri aku..

Tak payahla nak bandingkan diri kita dengan orang lain sebab masing2 ada kekurangan dan kelebihan kan3..Kita sebagai manusia hanya perlu memeliharanya dan tak gunakan kelebihan kita untuk menjatuhkan orang lain atau menunjuk-nunjuk..

Tapi kadang2 tipu diri sendiri tu perlu jugak..kih3..Kalau tak macam mana nak ade extra keyakinan ..Kalau tak puji diri sendiri, sape lagi nak puji kan3..

Tiba2 aku rasa dah macam pakar motibasi je..kih3..Tak ape kan kalau skali skala kita muhasabah diri..Sebenarnya aku dari tadi duk edit blog nie..Tapi tak menjadi la kot..So, mengambil keputusan untuk tulis post nie...

p/s: maaf kalau tulisan hodoh..

4 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tulisan hodoh eh???
tue bukan tulisan..
typean..
hehehe..

Hana Fikri said...

kih3..cita2 tinggi nk pkai yg boleh kuar tulisan tgn..tapi x tercapai lagi cita2 yang setinggi gunung kinabalu tu...

Puteri Amna Balqies said...

xpe t akak leh ajar hanna makeup yer..akak pun berguru gak ngan makeup artis.a

Hana Fikri said...

wokey...t jumpe kite main conteng2 muke k..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...