Wednesday, June 22, 2011

MAKEUP Vs DUIT PART 2

Assalamualaikum W.B.T

Okey2.. Kite sambung part 1 k.. Kalau ketinggalan boleh klik SINI untuk ke PART 1..

4. Selalunya aku akan mula dari atas muka.. So yang paling atas adalah kening.. Aku guna Maybelline eyebrow pencil.. Colour dia rase tak terlalu cerah dan gelap sangat.. Sedang2 je.. Bagi org yang kening tak brape nak ade macam aku nie, aku cadangkan untuk gune Maybelline.. Kalau korang nak taw care2 yang lebih tepat untuk membentuk kening sila klik SINI ..Hope dapat membantu tanpa korang perlu cabut kening.. (Harga dalam below RM 20 kalau tak silap)
^eyebrow

5. Step seterusnya adalah eye shadow.. Memandangkan aku nie jenis x reti nak pakai concealer or ape2 mende lain sebelum eye shadow so abaikan sahaje.. So, pilihla colour eye shadow yang korang rase nak pakai.. Kebiasaannya aku akan guna yang M.A.C or ELIANTO.. Kalau korang pakai yang elianto, memang akan puas hati sebab colour dia memang cantik2.. (M.A.C bagi yang mampu beli la yang ori.. Aku jenis yang tak brape nak mampu nie just beli kat pasar malam je dalam RM 10 - RM15..Yang ELIANTO kalau tak silap from RM10-RM20++)

^Eye shadow M.A.C
^Elianto eye shadow

6. Next step adalah pakai eye liner.. Eye liner REVLON or ELIANTO.. yang REVLON colour dia pekat, senang nak pakai and for ELIANTO sangat waterproof dan tahan lama.. Dua2 cantik dan WWwwwaaaauuuuu.. Memang puas hati.. (Harga dalam RM15- RM 25). Berbaloi sbb boleh pakai lama..


^ELIANTO StayOn eyeliner pencil


^ELIANTO Glitter liquid eyeliner



^ REVLON eyeliner

Okey la kawan2.. Esok jumpa lagi di PART 3..

TATA..

*Gambar yang digunakan sekadar hiasan semata2..Dan dijumpai di Google*

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...