Monday, May 23, 2011

MOTIBASI DIRI

isk..isk..isk... Saye rase cam nak nangis dan nak jerit kuat2... Boleh tak???
Sedihnye rase Tuhan je tahu.. Kalau la semua manusia boleh dengar ape yang saye jeritkan.. kan jadi lebih senang..

Argghhhhhhhhhhh... Nie la namenye kehidupan.. Makin meningkat usia kita.. makin banyak yang akan kite jumpe dan yang akan kite pelajari.. Hurmmmm.. Saye terpaksa melalui saat2 baru masuk keje... Oh sungguh tak suke.. Lambatnye mase berlalu.. Susahnye nak jadi pandai..

Kan seronok kalau bile masuk je keje kite dah pandai buat semua bende.. Arrrgggggggghhhhhhhhh !!!! Itu tak mungkin akan jadi.. Sebab kalau jadi makin susah la nak dapat keje sebab semua orang masuk2 keje dah pandai... Hana,cube belajar bersyukur OK...

Ok2.. Saya bersyukur dengan situasi sekarang.. Tapi, saye nie manusia biasa.. Yang masih dalam sistem pembelajaran.. Saye nie xde pengalaman yang same dengan keje yang saye buat sekarang.. Setakat basic tu ade la.. Serius saye masih perlukan banyak teguran dan tunjuk ajar.. sebab makin banyak teguran makin banyak yang saye akan belajar dalam hidup... Betul kate orang pengalaman tu tak boleh dibeli dan sukar dicari..

Saye perlukan Abah saye... Abah saye banyak tahu tentang kerja saye sekarang.. Dia boleh ajar saye dengan care dia sendiri.. Tapi sayang... Semua tu tak akan jadi.. Abah saye pandai buat kira2 walaupun dia bukan budak akaun.. Dia pandai jadi admin walaupun dia belajar takat SRP je.. Abah tu serba boleh.. Sekarang Abah dah xde untuk ajar saye semua tu..

Ye.. Saye dah besar.. Dan saye akan lalui semua nie dengan tenang.. InsyaAllah.. Semoga semua kerja saya akan jadi lebih mudah.. InsyaAllah..

Arrggggggggggghhhh... Saye rase saye perlukan extra power skarang... Untuk kuatkan ingatan saye.. Umur belum lagi 22 tapi dah ade penyakit cepat lupa.. Cam mane tu.. Mungkin nie semua kesan tido terlalu banyak.. So sekarang kurangkan tidur secara berlebihan.. Dan amalkan pemakanan yang sihat walafiat... banyakkan makan kismis.. Hehehehe... Boleh telan ke tekak aku kismis....

Sekarang nie la masenye untuk aku nak berjimat cermat.. Makan sehari pon brape ringgit sangat.. Fast food dah jarang dah masuk dalam tekak aku.. Make up pon dah kurang beli.. so boleh la tambahkan tabungan rimau aku tu.. Tapi kan.. yang peliknye sekarang.. perut makin membuncit... Waaahhh... How come ???

Mungkin kesan dari tenaga yang tidak digunakan kot.. Errrkkk... Hujung minggu kne buat senaman kempiskan perut.. badan keding tapi perut muncit.. Errrrrkkkkkkkkkk !!! Nehy Nehy Nehy !!!

Ok lah.. Sekian Sahaje Corat Coret cik pidah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...