Wednesday, July 20, 2011

Bulan Julai

Assalamualaikum..

Lame jugak x tulis blog ye.. Malas + Malas.. Banyak sebenarnya cite yang nak diceritakan.. Cuma malas nak mengarang.. Ala.. Mase sekolah dulu akulah pengarang terhebat kalau suruh buat cerita.. Panjang tak hengat beb.. Tapi skang tak lagi.. Semua hanya tinggal kenangan.. Cewah2..

Awal bulan dulu aku duk cuti2 utara.. Sangat penat sebab ade kenduri.. Bukan penat sebab tolong.. Penat sebab duduk je dalam kereta bersama Jaja tersayang.. Dan boleh dikatakan hari2 aku akan selsema sebab bulu jaja menusuk hidung aku.. Dah la bulu dia kembang.. Salah satu lagi faktor adelah sejuk.. Cam mane la nak pergi obersi kalau tak tahan sejuk.. Mandi air macam air batu.. Sejuk beb.. Tapi best sebab suasana kampung yang sangat nyaman.. Walaupun aku diganggu oleh seekor tikus dan kejadian terantuk kat bilik air sehinggakan keluar benjol yang sampaii hari nie kalau tekan sakit lagi..

Skang nie heboh pasal result UPU.. Tahniah buat kawan2 aku yang dapat sambung blaja.. Aku?? Aku sendiri tak pasti nak sambung ke tak..

Hati 1 kate : Nak jadi cikgu lah.. Tapi terjamin ke aku akan jadi cikgu lepas habis belajar?? Kalau tak terjamin, aku nak keje ape nanti??

Hati 2 kate : Nak try aply TLDM lah.. Tapi, sanggup ke aku?? Hahhahah.. Yang nie paling meragukan !!!

Hati 3 kate : Ala.. Keje je lah.. Boleh dapat duit.. Tapi nak keje ape?? Aku dah malas nak pergi interview.. Serius aku macam dah serik.. Ade tak keje yang tak payah di interview?? Hurmmm... Gile r.. Mane ade kan.. Satu lagi aku sangat memilih kerja.. Ye ke?? Tak kot.. Cuma nak yang betul2 kene dengan jiwa.. Kalau kerja terpaksa buat ape.. Kan kan Kan... Heheheheh....

Hati 4 kate : Okey.. ko keje sendiri.. Ko kan suke buat kek.. so, ape lagi.. Just do it ok.. Tapi mane ko nak cekau modal?? Ade x sape2 murah hati nak sumbangkan MODAL kat aku.. Sila angkat tangan??? Ade x?? Ade x?? Tak de kan.. So??

Ape keputusan aku?? Aku sendiri tak tahu ape yang terbaik untuk aku.. Buat mase sekarang nie minat aku sangat tinggi untuk buat kek.. Aku pun tak taw mane la datang minat tu.. Cuma aku perlukan tempat yang lebih selesa untuk aku buat semua tu.. Ade sape2 nak sponser x?? Sila angkat tangan tinggi2 bagi aku nampak...

Arrrgggggggggggghhhh... Ni la lumrah hidup.. Banyak cabang.. Cuma kite kena pandai pilih jalan yang betul.. Betul.. Berdoa dan tawakal agar jalan yang dipilih itu adalah pilihan yang tepat..

Tadi aku dapat call dari **** untuk kerja.. Tapi tak tahu kenapa hati nie berat sangat nak terima.. Kenapa ya?? Sangat berat.. Aku sendiri tak pasti kenapa..

Aku harap pilihan aku kali nie adalah tepat.. Biarlah masa yang menentukan..

Bulan Ramadhan dah nak dekat.. So, jom la kita sama2 tingkatkan ibadat kita dibulan Ramadhan nie.. Belum tentu tahun depan kita sempat nak sampai Ramadhan lagi..

And lastly, baru2 nie aku ade buat Choc Banana Cake.. Sangat seronok sebab tekak aku kate SEDAP.. Pas nie nak buat kuih raye pulak.. Sape2 sudi nak oder sile la contct aku ye.. Hehehhe....

Choc Banana Cake

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...