Monday, July 4, 2011

MACARON DAN CINTA

Assalamualaikum W.B.T

Tiba2 teringat pasal MACARON yang selalu aku idam2kan.. Bukan tak pernah makan. Tapi disebabkan kesedapan tu membuatkan aku cam termimpi2..

Okey, weekend baru nie macam biasa lah Time For Date.. Bile lagi nak date kan kalau bukan hujung2 minggu nie.. Niat untuk pergi tengok transformers terpaksa dibatalkan sebab semua manusia di kuala lumpur nie nak tengok wayang time weekend nie.. Bila tengok je barisan nak beli tiket, aku macam dah nak muntah sebab alahan x boleh tengok orang ramai2 nie.. (poyo saje)..

So, aku yang agak sedih nie mula la kesedihan akan ape yang telah dilihat tadi.. So, Encik askar baju hijau aku telah memujuk dengan membelikan aku MACARON !!! wauuuuu... Sangat teruja tahap cipan.. MACARON di Harrods.. Walaupun agak mahal, tapi korang akan puas hati sangat sebab rasa dia sangat sedap dan tak terlalu manis..

(sayang sangat Encik Askar Baju Hijau)

Kalau nak makan MACARON nie ade petua.. Petua nie aku buat sendiri..

Kalau nak mula makan tu macam biasalah bace Bismillah dulu.. Kalo x makan dengan setan !!!

Kemudian, nak makan nie jangan la main sumbat je dalam mulut and kunyah macam opah xde gigi pulak.. Nak makan nie kne ade feel yang mendalam.. Makan perlahan2. Nikmati rasa MACARON tu.. Gigit tu biar dengan rasa macam "Ya Allah.. Sedapnya makanan nie"... Kunyah perlahan2.. amek semua rasa Macaron tu and baru telan..

Perghhhh!!!! aku selalu amalkan petua nie kalau nak makan MACARON.. Sebab harga dia mahal la aku amalkan petua nie.. Kalau harga dia murah, aku pun akan sumbat and kunyah macam opah xde gigi tu.. Sebenarnya petua nie amat berguna sebab korang akan hargai setiap duit yang korang keluarkan untuk makan sebiji MACARON..

Kalau dilihat pada bahan2 untuk buat MACARON nie memang la barang2 yang senang nak dapat. Tapi kalau korang x pernah cuba untuk buat MACARON nie sendiri, Jangan nak gatal2 mulut kate "Eh, senang je buat MACARON nie" , "Eh, tak patut la MACARON nie mahal" dan bermacam2 "Eh" lagi Ok !!!

Nak buat MACARON nie bukannya senang tau.. Serius aku bagi taw.. Agak susah.. Sebab tak semua yang korang buat akan jadi.. Nie la hasil MACARON yang aku buat..

(nie la hasil MACARON cik HANA)

MACARON aku x sempurna sebab x kuar kaki.. Sedih.. Rasa tu dah ade.. Yang Pink agak nak menjadi.. Yang coklet tu MAK aku kate macam KOKO KRUNCH !!! Pas nie dah x payah beli koko krunch.. Mamah je MACARON coklat aku tu..

Kesian MACARON buatan aku nie.. Cacat.. Tak sempurna dan tak cukup sifat.. Sebak mak nak !!

Dah la buat mende nie pukul 1.30 pagi.. Tapi hasilnya agak menduka citakan.. Tak pe hana.. Baru first try.. Next try kite pukul telur tu smpai kembang betul2.. Siap la ko telur.. Sakit la ko nanti aku pukul sampai kembang..

Okey la.. Nest menu mungkin Choc Banana Cake.. Tapi tak taw lagi bile nak buat..

Thankx sebab sudi luangkan masa baca pasal MACARON aku yang x menjadi nie..


3 comments:

Anonymous said...

dear!!!!!!!how come ur macaron was sooooooooooo 'cute'?????hahaha...mcm apam bantat dh ak tengok......donat ak time kt umah sewa 2 lg cute....hehehee...gurau jerrr yunk.....;p

Unknown said...

Yeyeye!! Jual jual!!

Hana Fikri said...

Fadz : fadz..jangan sampai aku sunatkan ko buat kali kedua...hahahha..cute macam aku kan..hahahahah..sekurang2nya macaron aku x keras macam donat mse kat umah sewa tu..hehehehe...ko nak rase aku boleh poskan..hehehehehe

erin : belum tiba masanya nak jual..nanti kalau betul2 da jadi hana bagi rase dulu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...